Tarieven

De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code.

Hieronder kunt u de lijst met prestaties, codes en tarieven welke vastgesteld is door de Nederlandse Zorgautoriteit downloaden. De tarievenlijst geldt van 1 januari 2018 t/m 31 december 2018.

In het geval dat er een uitgebreide tandheelkundige  behandeling zal moeten plaatsvinden, zullen we uiteraard met u de kosten doornemen en een kostenbegroting aan u overhandigen.

Betalen

Onze rekeningen worden verstuurd door Infomedics. Het versturen en innen van rekeningen is hun vak. Zij nemen ons dat werk uit handen zodat wij meer tijd aan u kunnen besteden.

Indien Infomedics een overeenkomst heeft met uw zorgverzekeraar, wordt de rekening direct doorgestuurd naar uw verzekering en ontvangt u via Infomedics of via uw verzekering een zogenoemde “restnota” voor het niet vergoede gedeelte. Indien er geen overeenkomst bestaat met uw zorgverzekeraar, ontvangt u zelf de gehele nota. Bent u verzekerd voor tandheelkundige zorg, dan kunt u, na betaling aan Infomedics, zelf de kosten declareren bij uw zorgverzekeraar.

Mocht u een vraag over uw nota hebben, kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics. De Servicedesk is van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 – 17:00 uur te bereiken via telefoonnummer 036-2031900. U kunt ook een e-mail sturen aan rekening@infomedics.nl of via internet reageren: www.infomedics.nl.

De betalingsvoorwaarden staan vermeld op de achterkant van de nota. Tevens staan de betalingsvoorwaarden in de patiëntenfolders die verkrijgbaar zijn in de praktijk.

Wij zijn aangesloten bij de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde). Indien u een klacht heeft, vernemen wij dit graag van u. Ook kunt u eventueel een beroep doen op de klachtenregeling van de KNMT.